2010. szeptember 5., vasárnap

Föstöttem...

Volt még itthon 12 deka tolnai natúr 2 ágúm, gondoltam én is megpróbálkozok az italporos festéssel. Már egy ideje rettentően csiklandozta a fantáziámat.
Vettem mandarint, kólát, málnát, cseresznyét, piros szőlőt. Hátha lesz belőle valami.
Először csak a mandarint és kólát oldottam fel, szerettem volna szép narancs-barna fonalat valami őszi sapihoz. Ja persze, de a kóla úgy kijött a fonalból, mintha benne sem lett volna. Utána következett a málna, de kevés volt a fennmaradó fonalhoz. Aztán jött a maradék két zacsi. Sajnos ahol a kóla kijött a fonalból, azt már egyáltalán nem fogta be egyik festék sem, így született meg ez az érdekes nagyon tarka fonal, de nekem NAGYON tetszik, és szeretném mielőbb kipróbálni, de még szárad. Viszont annyira fenséges kék szőlő illata van még ecetes öblítés után is...





Voltam annyira bal..sz, hogy nem kötöttem meg a fonalamat, így festés után úgy összegubancolódott, egy kicsi része még mindig azt várja, hogy kigobozzam. Tegnap kb. 2 óra szórakozás után már nem volt hozzá lelkierőm, 3/4 1-kor feküdtem le.
Első tapasztalatnak jó volt.
De legközelebb nem dunsztosüvegbe, hanem kis tálkákba fogom tenni, szerintem könnyebb lehet úgy a festékbe áztatni. Szerencsére lábasom van akkora, amibe beleférnek majd a tálkák.
Izgat még a céklalé, esetleg csalán főzet, körömvirágos festés. Szerintetek? De legközelebb éppen csak egy kevéske fonalon próbálom majd ki. Barnát, zöldet szerintetek milyen természetes anyaggal tudnék festeni?

3 megjegyzés:

Macus írta...

Hú, nekem is nagyon tetszik. Most jut eszembe, van még tavalyról kétágú natúr fonal nekem is...
Bár félek, nem mostanában lesz fonalfestés itthon.

Csilla írta...

Szerintem is szuper lett, pont azért tetszik mert ilyen tarka. Én is nagyon élveztem a multkor a festegetést, sajnos még a kötögetésig nem jutottam, na de ami késik az nem mulik :)

Timici írta...

szerintem is szuper lett!!!
barnát vöröshagyma héjával esetleg vagy zöld dióhéjjal lehetne
a céklalé biztos jó lesz, én még a bodza bogyót szerettem volna kipróbálni, de ilyen esős hidegben nem volt kedvem szedni:/